slogan webu - změňte či smažte dle uvážení
Navigace: KČT, odbor Union Cheb > Z našich výletů > 26. 10. 2019 Z Kadaně (fofrem) do Klášterce

26. 10. 2019 Z Kadaně (fofrem) do Klášterce

Na nádraží v Chebu se scházíme jen dva, počasí pěkné, jako stvořené k výletu, proč toho nevyužít? Z vlaku na nás mává Jiřka ze Skalný, nakonec ve třech vyrážíme směr Kadaň. Ještě ve vlaku dostáváme od jednoho karlovarského muzikanta typ na vyhlášenou cukrárnu na náměstí v Kadani, další cíl našeho výletu je na světě.

Mírové náměstí v Kadani nás mile překvapilo svojí čistotou, upraveností, nepřehlédnutelná je bílá Radniční věž, která dosahuje výšky 54 m. Jelikož turistické infocentrum je v sobotu, kdy jezdí nejvíce turistů, zavřené, nezbylo nic jiného než navštívit doporučenou cukrárnu.

Z náměstí přes Mikulovickou bránu, která je jednou z nejdůležitějších částí historického opevnění královského města Kadaň, scházíme k hradu Kadaň. Ten byl vystavěn již za Přemysla Otakara II., dříve sloužil jako kasárna, dnes je východní křídlo využíváno městskou knihovnou, najdeme zde i obřadní síň a v dalších prostorech je umístěn dům s pečovatelskou službou.

Od hradu je to jen kousek na nábřeží Maxipsa Fíka, které má za cíl obnovit přirozený vztah města a vodního toku řeky Ohře, jsou zde různé atrakce pro děti a nechybí ani socha maxipsa Fíka a Áji. Další zajímavostí je kadaňský orloj jako pocta Mikuláši z Kadaně, který se spolupodílel na zdokonalení Staroměstského orloje.

Po nábřeží dojdeme k údolní nádrži Kadaň a odtud po žluté turistické značce vystoupáme na rozhlednu Svatý vrch, odkud je krásný výhled na město Kadaň, Doupovské vrchy a Krušné hory. Stejnou cestou se vrátíme na cyklostezku podél Ohře a pokračujeme do Rašovic. Nastává dilema, Jiřka moc nechce, nakonec přesila dva ku jedné vítězí a po červené turistické značce se šplháme ke zřícenině hradu Lestkov (Egerberk), který byl založen na přelomu 13. a 14. století, dnes jsou zachovány pouze zbytky hradeb, brány, valy, příkop, ale výhled do okolí je nádherný, za tu trochu potu to opravdu stálo.

Časově jsme na tom dobře, ale jak už to tak bývá, zase někdo pospíchal domů - já, ne teda domů, ale do práce - svižnou chůzí se vydáváme zpátky, jenže turistické značení nás zklamalo, špatně jsme odbočili, most přes řeku Ohři  minuli, nezbývalo než se vrátit nebo řeku přeplavat, nakonec zvítězila první varianta, úprkem se vracíme zpátky k mostu a odtud přes celý Klášterec nad Ohří k nádraží, zchvácený dobíháme na nádraží, kde se dozvídáme, že vlak má zpoždění, takže nakonec jsme stačili i vydechnout.